ساغر هموله یکشنبه 27 اسفند 1396 03:37 ب.ظ نظرات ()

 پول‌استار، از سال‌ها قبل به‌عنوان زیرمجموعه‌ی ولوو در مسابقات سرعت شركت داشت. این دپارتمان با معرفی خوردوی پلاگین هیبرید و اسپرت پول استار 1، تولید با برند اختصاصی خود را آغاز كرده است.

پول استار 1، اولین محصول زیرشاخه‌ی ولوو معرفی شد

در واپسین روزهای نمایشگاه خودروی ژنو، احتمال كمی برای معرفی یك محصول شاخص وجود داشت. این پیش‌داوری، حداقل برای امسال نادرست بود و با رونمایی پول‌استار 1، هیجان تازه‌ای به ژنو ۲۰۱۸ داده شد. حدود یك سال قبل، برند پول‌استار به‌عنوان خودروسازی مستقل و زیرمجموعه‌ی ولوو، اعلام موجودیت كرد.

از همان زمان، ادعا شد كه تمركز پول استار، بر محصولات اسپرت و تقویت‌شده‌‌، بر اساس مدل‌های ولوو خواهد بود؛ اما تفاوت جالبی میان خط مشی پول‌استار با برندهایی مثل AMG برای مرسدس بنز وجود خواهد داشت. زیر مجموعه‌ی جدید ولوو، قرار است علاوه بر تولید خودروهایی با قدرت و توانایی‌های بالا، صرفا از پیشرانه‌های تمام برقی یا برقی-بنزینی (هیبرید و پلاگین هیبرید) استفاده كند.

Polestar 1

اولین محصول پول استار، با كد 1 ارائه شده است. این خودرو پیشرانه‌ای به قدرت ۵۹۲ اسب بخار همراه با گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن‌متر دارد؛ ضمن اینكه می‌تواند به‌صورت تمام برقی و بی‌نیاز از بنزین، مسافتی در حدود ۱۵۰ كیلومتر طی كند. قوای محرك پول استار 1، متشكل از یك پیشرانه‌ی بنزینی ۴ سیلندر و ۲ لیتری توربوشارژ به قدرت تقریبی ۴۰۰ اسب بخار است كه روی چرخ‌های جلو عمل می‌كند. ۲ موتور برقی با مجموع قدرت ۲۱۸ اسب بخار هم روی چرخ‌های عقب به كار گرفته خواهند شد. این سیستم، مجهز به ژنراتور استارت (Starter Generator) است تا در شروع حركت، تولید گشتاور بالا و شتاب‌گیری مطلوب را فراهم كند. تا این لحظه، اطلاعات بیشتری از زمان رسیدن این خودرو به سرعت ۱۰۰ كیلومتر بر ساعت و میانگین مصرف بنزین پیشرانه‌ی آن اعلام نشده است؛ اما می‌توان مطمئن بود كه حدود ۲ تا ۳ ثانیه پس از شروع حركت، به سرعت ۱۰۰ كیلومتر بر ساعت برسد و كمتر از ۳ لیتر در ۱۰۰ كیلومتر، میانگین مصرف سوخت داشته باشد.

Polestar 1

فناوری‌های جذابی در پول استار 1 وجود دارد كه این خودرو را به محصولی پیشرو در بازار هیبریدی‌های اسپرت، تبدیل خواهد كرد. یكی از این نوآوری‌ها، استفاده از سیستم تقسیم گشتاور در موتورهای برقی روی اكسل عقب است. به لطف این فناوری، پول استار 1 می‌تواند گشتاور لحظه‌ای متفاوتی روی چرخ‌های عقب داشته باشد و نه‌تنها در مانورهای مارپیچ، تعادل و شتاب‌گیری عالی ارائه دهد، بلكه ترمزگیری در شرایط خاص و سطوح لغزنده را بهتر كند.

Polestar 1

بخش زیادی از بدنه‌ی پول استار 1، با تركیبات فیبر كربن ارائه می‌شود. این شرایط، در بسیاری از خودروهای جاده‌ای بی‌سابقه است و در مدل‌های مسابقه‌ای كاربرد دارد. با این شرایط، ۲۳۰ كیلوگرم از وزن خودرو نسبت به حالتی كه با فلزات معمول ساخته شده باشد، كم می‌شود. جالب است بدانید كه به لطف این نوع فیبر كربن، سختی مخصوص بدنه (torsional stiffness) حدود ۴۵ درصد بیشتر می‌شود. فراموش نكنیم، سبك‌تر شدن بدنه و تمركز تجهیزات سنگین‌تر مثل باتری‌ها و پیشرانه‌ها در كف خودرو، باعث می‌شود مركز ثقل پول استار 1، به سطح زمین نزدیك‌تر شود و در نتیجه‌ فرمان‌پذیری بهتری داشته باشد.

Polestar 2

برند پول استار، به‌زودی با معرفی مدل‌های پول استار 2 و پول استار 3، سبد محصولات خود را گسترش خواهد داد. این خودروها به احتمال فراوان تمام برقی خواهند بود. تولید پول استار 2 برای سال ۲۰۱۹ برنامه‌ای ریزی شده است تا اولین محصول تمام برقی و باتری‌‌محور (BEV) در تاریخ خودروسازی ولوو باشد. پول استار 3، در فاز مهندسی و طراحی تجهیزات فنی است. بدنه‌ای این محصول، دارای سایز متوسط و ۴ در خواهد بود؛ ضمن اینكه با فضای قابل قبول در قسمت بار، به‌صورت فست‌بك یا هاچ‌بك ارائه می‌شود. پول استار 2 در كلاس تسلا مدل 3 خواهد بود.

Polestar 3

پول استار 3، مدتی پس از پول استار 2 تولید می‌شود تا محصولی گران‌تر و البته لوكس‌تر باشد. پروژه‌ی پول استار 3، شامل یك كراس‌اور تمام برقی است؛ اما از نظر قیمت، بین پول استار 2 و پول استار 1 خواهد بود. برتری نسبت به تسلا مدل X و جگوار I-Pace، مهم‌ترین هدف ولوو در پروژه‌ی پول استار 3 است.

Polestar 1

تمامی خودروهای برند پول‌استار، در چین و با همكاری جیلی تولید می‌شوند. سرمایه‌گذاری اولیه برای كارخانه‌ی پول استار، حدود ۷۸۰ میلیون دلار خواهد بود؛ اما این كارخانه كاملا به‌صورت زیرمجموعه‌ای از ولوو و بر اساس خودروهای این برند سوئدی فعالیت خواهد كرد. اولین محصول پول استار، اواسط سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.